MBA Krízový management | Cambschool.sk

Krízový management

Krízový management

Cyklus október 2020 (prvý seminár dňa 21.11.2020)

Program Krízový manažment zoznamuje študentov s procesom strategického plánovania, krízového manažmentu a s ďalšími zložkami manažérskej činnosti. Úspešné zvládanie problémových situácií je pre stredný a vrcholový manažment v dnešnej dobe nevyhnutnou zručnosťou. Program sa venuje klasickým oblastiam manažmentu, ako je strategický manažment či spôsob vedenia tímu, ale aj činnostiam spojeným výlučne s krízovým manažmentom. Nenahraditeľnými sú v takýchto situáciách i znalosti týkajúce sa zmien, inovácií či základných psychologických aspektov ovplyvňujúcich správanie vo vnútri i navonok firmy a taktiež zvládanie stresových situácií. Program Krízový manažment nie je určený iba pre manažérov, ale pre všetkých pracovníkov, ktorí si chcú v dobe krízy zachovať kľudnú myseľ a prosperujúcu spoločnosť.

Akcia trvá iba do 31. 10. 2020

Základné moduly

  • Strategický manažment

    Cieľom je oboznámiť študentov s problematikou strategického myslenia a konania v dnešnom turbulentnom svete. Súčasťou modulu sú tematické okruhy ako: predvídavosť v práci manažéra, analýzy a syntézy, kreativita, inovačné myslenie a pohľad "za roh", nácvik strategického myslenia, plánovacie scenáre či vytvorenie systému včasného varovania pre svoju firmu.

  • Leadership a tímová práca.

    Čo odlišuje úspešné tímy od tých neúspešných? Ako môžeme charakterizovať PERFORM tím? Čo má vplyv na tímovú produktivitu a morálku? Aká je úloha lídra v tíme? Cieľom modulu je inšpirovať študentov, podporiť ich v hľadaní odpovedí na spomenuté otázky, a v neposlednom rade im ponúknuť techniky pre prácu s vlastným tímom.

  • Krízový management

    Predpokladom úspešného riadenia podniku v podmienkach trhovej ekonomiky je, ako manažér dokáže predchádzať a reagovať na rôzne krízy a krízové situácie. Cieľom modulu je zoznámiť študentov na jednej strane s proaktívnym prístupom k predikcii a identifikácii kríz, a na druhej strane s postupom krízového riadenia podniku. Kríza obvykle nevznikne náhle, ale postupne sa vyvíja a prechádza jednotlivými vývojovými štádiami. Formulácia protikrízových opatrení a vytváranie systému včasného varovania sú nástroje pre zvládanie a predchádzanie krízam.

  • Change management

    Zmena je základom vývojového procesu podniku. Cieľom modulu je zoznámiť študentov s rôznymi prístupmi k rozvoju organizácie. Upozorniť na významnosť manažmentu zmien ako nástroja k rozvoju konkurencieschopnosti organizácie. Posúdiť postoje ľudí k zmenám a hľadať príčiny nevôle pracovníkov pri zavádzaní zmien. Formulovať odporúčania, ako prekonávať nevôľu pracovníkov k zmenám. Stredobodom pozornosti budú modely riadenia zmien a úloha organizačnej kultúry pri zavádzaní zmien.

  • Efektívna a krízová komunikácia

    Cieľom kurzu je naučiť študentov komunikovať tak, aby bol za daných podmienok dosiahnutý čo najlepší možný výsledok, za cenu čo najmenších výdavkov či strát. A to v každodennej prevádzke spoločnosti, ako aj v krízových situáciách, kedy je povesť organizácie, jej stabilita či dokonca bezpečnosť, ohrozená krízovou udalosťou alebo negatívnou publicitou. Pozornosť je venovaná rozdielnym komunikačným potrebám rôznych typov spoločností a inštitúcií, vrátane definície najčastejších chýb.

  • Stratégia riadenia finančných rizík

    Cieľom modulu je prehĺbiť u študentov schopnosť identifikácie podnikových rizík a stanovenie ich významnosti, meranie rizík a výber vhodných variant, ktoré pomôžu tieto riziká minimalizovať. Ďalej by absolventi modulu mali byť schopní vypracovať postupy riadenia rizík a v spolupráci s ostatnými časťami podniku spoluvytvárať systémy monitoringu a kontroly protirizikových opatrení.

  • Risk management

    Risk manažment, alebo tiež riadenie rizík, je zameraný na riadenie projektov i procesov, v ktorých sa študenti sústredia na zisťovanie reálnych i potenciálnych rizík a prípadných nežiaducich dôsledkov. Cieľom predmetu je zoznámiť študentov s postupmi merania rizika firmy a tradičnými metodickými prístupmi k praktickému znižovaniu rizika firmy. Študenti budú tiež zoznámení s princípmi modelovania zmenových procesov firmy, na ktorých základe budú schopní aktívne riadiť štandardné zmenové firemné procesy s rešpektovaním rizikových faktorov.

  • Psychologické aspekty vedenia a riadenia zamestnancov

    Cieľom modulu je zoznámiť študentov so základnými poznatkami jednotlivých psychologických disciplín s dôrazom na problematiku psychológie práce a riadenia. Výuka je koncipovaná ako základ štúdia psychológie s ohľadom na vedenie a riadenie zamestnancov. Súčasne si modul kladie za cieľ prispieť k sebapoznaniu, k rozvoju osobnosti študenta i k možnostiam sebarealizácie.

  • Management inovácií

    Cieľom modulu je zoznámiť študentov s dôležitosťou inovačného manažmentu ako s disciplínou kombinujúcou manažérske, marketingové a ekonomické teórie a prístupy, ktoré sú zásadné pre spoločnosti malého, stredného i veľkého rozsahu v ich inovačných aktivitách. Primárnym cieľom je priblíženie jednotlivých nástrojov inovačného manažmentu, posilnenie znalostí a schopností na poli firemných inovácií a osvojenie si schopnosti nastaviť v organizácii efektívnu inovačnú politiku. Výsledkom bude pochopenie dôležitosti trvalo udržateľného vývoja pre firmu a zvládnutie realizácie a hodnotenia jednotlivých inovačných stratégií, vrátane ich metodík a aplikačných postupov.

  • Stress Management

    Študenti sa zoznámia s definíciami stresu, pomenovaním jeho štádií a jeho prejavmi. Zameriavame sa na stresory ovplyvňujúce pracovný výkon, na problematiku syndrómu vyhorenia a jeho prevenciu. Modul má za cieľ rozšíriť vedomosti v oblasti zvládania stresu so zameraním na praktické využitie v manažérskej praxi.

Priebeh štúdia

 

  • K úspešnému ukončeniu štúdia musí študent absolvovať celkom desať študijných modulov, ktoré sú rozdelené do dvoch semestrov po piatich moduloch. Na konci štúdia potom študent vypracuje záverečnú prácu, ktorá sa obhajuje pred komisiou.

  • V každom semestri sa konajú dva semináre, kde sa študenti stretávajú s lektormi pre jednotlivé študijné moduly. Lektori tu študentov zoznámia s preberanou látkou jednotlivých modulov a s podmienkami ich absolvovania.

  • Prvý seminár sa koná vždy na začiatku štúdia a obsahuje úvodné informačné uvítanie študentov zo strany Cambridge Business School a výklad za prvé dva moduly. V polovici prvého semestra sa potom koná druhý seminár, ktorý pokrýva zostávajúce tri moduly semestra. V druhom semestri prebiehajú tiež 2 semináre, kde v prvom je výklad za prvé tri moduly a v druhom za posledné dva. Študenti tak za celé štúdium absolvujú celkovo štyri semináre.

  • Výklad za jeden modul je v rozsahu troch vyučovacích hodín (3 x45 minút). Grafické znázornenie časového harmonogramu celého štúdia nájdete tu.

  • Štúdium prebieha primárne v českom jazyku. Pre prispôsobenie výučby slovenským študentom však akceptujeme seminárne aj záverečné práce vypracované v slovenskom jazyku.

  • Štúdium je ďalej realizované dištančnou formou – online komunikačnými prostriedkami (e-learning). Študenti nájdu všetky potrebné informácie a študijné materiály v študentskej sekcii, ktorá predstavuje študijný intranet.

  • V priebehu celého štúdia môžu študenti konzultovať s lektormi rôznymi spôsobmi – telefonicky, otázkou cez študentskú sekciu, prostredníctvom e-mailovej komunikácie, videokonferencie alebo osobne.

  • Študenti sa na plnení študijných povinností pripravujú účasťou na seminároch, konzultáciami s lektormi a samoštúdiom podkladov, ktoré sú dostupné v študentskej sekcii.

  • Medzi študijné povinnosti patrí predovšetkým vyhotovenie seminárnej práce z každého modulu v semestri, ktorá je následne klasifikovaná lektorom. Účasť na seminároch povinná nie je, hoci je vysoko odporúčaná.

  • Štúdium je ukončené vypracovaním záverečnej práce a jej následnou obhajobou.

  • Ako bonus k štúdiu škola novo všetkým svojim študentom ponúka funkcie knižnice, vrátane funkcií moderné online knižnice. Vďaka bezplatnému prístupu do online knižnice BOOKPORT je teraz študentom poskytnutý fond až 5200 titulov, dostupných kedykoľvek a kdekoľvek.

 

Lektori

  • Ing. Emil Antušák, Ph.D.

    Ing. Emil Antušák, Ph.D.

    Je členom Českej asociácie krízových manažérov European Association for Security a autorom rady vysokoškolských skrípt, odborných článkov a knižných monografií. Vykonával rôzne veliteľské a štábne funkcie na taktickom a strategickom stupni velenia.

    Po odchode z armády začal pracovať ako vedecko-pedagogický pracovník Inštitútu krízového managementu VŠE v Prahe a po ukončení doktorandského študijného programu v odbore Ekonomika obrany štátu začal pracovať ako vysokoškolský učiteľ. Prednáša na katedre manažmentu Podnikovo hospodárskej fakulty na Vysokej škole ekonomickej v Prahe, na MÚVS ČVUT a na Moskovskej mestskej univerzite manažmentu v Moskve.

    Vyštudoval fakultu velenia a riadenia na Vojenskej akadémií v Brne (1971, Ing.), fakultu veliteľsko-štábnu na Vojenskej akadémií M. V. Frunze v Moskve (1977, Ing.), fakultu strategického riadenia ozbrojených síl na Vojenskej akadémii K. E. Vorošilova v Moskve (1986, Ing), Mobile International Defense Management Course na Mobile Defense Resources Management Education Center, Labal Postraduate School, Monterey, California, USA (1992).

    Okrem toho absolvoval taktiež rad zdokonaľovacích kurzov, napríklad kurz vysokoškolskej pedagogiky a didaktiky (VŠE, 1997), kurz Ekonomika a manažérske riadenie v krízových situáciách (VŠE, 2003), alebo kurz andragogiky (Univerzita Palackého v Olomouci, 2005)

  • Mgr. Dana Bártová

    Mgr. Dana Bártová

    Špecializáciou Mgr. Dany Báratovej je zastrešovanie vzdelávania a talent managementu veěkých firiem, aktuálne v MONETA Money Bank zodpovedá za efektívne nastavenie vzdelávacích procesov a rozvojových programov. Taktiež participuje na rade medzifiremných rozvojových HR projektoch.

    Mgr. Dana Bártová je odborníčkou na leadership z pohľadu školenia, facilitáciu workshopov, mentoring, koučing a manažérsku supervíziu konfliktných tém.

    Vo svojej praxi vychádza zo znalostí problematiky korporátneho prostredia i z odborných znalostí štúdia psychoterapie na Pražskej Vysokej škole psychosociálnych štúdií a štúdia odboru Český jazyk, literatúra a spoločenské vedy na Juhočeskej Univerzite.

    Svoje znalosti a skúsenosti predáva ďalej prednáškami pre študentov Cambridge Business School a Právnickej fakulty Karlovej Univerzity v rámci Európskej asociácie študentov.

  • Ing. Jiří Mach, Ph.D.

    Ing. Jiří Mach, Ph.D.

    Má mnohé skúsenosti s lektorskú činností v rámci podnikovej a manažérske ekonomiky a finančného plánovania. Dlhoročnú prax získal počas pôsobenia ako koordinátor tazateľských sietí zaoberajúcich sa vedením personálnej agendy a školením zamestnancov v oblasti zberu dát a komunikácie. V súčasnej dobe pôsobí ako odborný asistent na Katedre Ekonomiky Prevádzkovo-ekonomickej fakulty ČZU v Prahe.

    Špecializuje sa na oblasť podnikovej ekonomiky, komoditné ekonomiky, investícií a ich financovanie, finančného plánovania a analýzy rizika.

    Je absolventom magisterského programu Poľnohospodárske inžinierstvo a doktorandského programu Podniková a sektorová ekonomika na Českej poľnohospodárskej univerzite v Prahe.

  • PharmDr. Aleš Martinek

    PharmDr. Aleš Martinek

    PharmDr. Aleš Martinek za sebou má úspešnú kariéru v oblasti koučovania. Pracoval v niekoľkých nadnárodných farmaceutických firiem, kde prešiel postupne pozíciami Medical Sales Representative, Area Manager, Sales Manager, Training & Development Manager for Central and Eastern Europe.

    Od roku 2005 pôsobí ako nezávislý lektor a konzultant v odbore tréning a koučovanie obchodných reprezentantov a manažérov, najmä v oblasti farmácie a rýchlo obrátkového tovaru, kde využíva svoje dlhoročné skúsenosti z predaja a manažmentu.

    Vyštudoval Farmaceutickú fakultu Univerzity Karlovej v Hradci Králové, pracoval v lekárenskej službe a potom ako samostatný výskumný pracovník v odbore liekových foriem.

  • Mgr. Lenka Olšanská

    Mgr. Lenka Olšanská

    Mgr. Lenka Olšanka je certifikovanou profesionálnou koučka (Erickson College, 2006) a posledných 9 rokov ponúka manažérsky, kariérny a podnikateľský koučing, pre jednotlivcov a tímy.

    Učí druhých ako viesť a riadiť tímy, ako lepšie komunikovať a riešiť konflikty, ako koučovať a ako efektívnejšie spolupracovať. Zvlášť rada vytvára a učí programy zamerané na osobnostný rozvoj.

    Viac ako 11 rokov bola na rôznych manažérskych pozíciách zodpovedná za výsledky firmy a rozvoj ľudí, predovšetkým v oblasti obchodu, zákazníckeho servisu, marketingu a logistiky. Získala skúsenosti s riadením strategických aktivít a s rozvojom vzťahov s partnermi a štátnymi inštitúciami. Bola zodpovedná za riadenie vnútro firemných zmien v ČR i SR.

    V posledných rokoch sa zaujíma o riadenie zmien na úrovni jednotlivca a skupín, spolupracuje s medzinárodnou neziskovou organizáciou Initiatives of Change Intl a aktívne sa zúčastňuje konferencií a workshopov v Caux-Montreux, vo Švajčiarsku.

    Pôvodne vyštudovala biochémiu na PRF Univerzity Karlovej, následne absolvovala tematizované kurz práce s telom v psychoterapii a vzdelávací program Liečebná pedagogika a sociálno-umelecká terapia.

  • Ing. Miroslav Sponer, Ph.D.

    Ing. Miroslav Sponer, Ph.D.

    Prednáša na Katedre financií Ekonomicko - správnej fakulty Masarykovej univerzity v Brne. Zameriava sa na podnikové a medzinárodné financie. Doktorskú prácu obhájil v roku 1999 na tému Menová koncepcia EÚ. V rokoch 1999 - 2005 viedol oddelenie vzdelávania v Českomoravskej stavebnej sporiteľni. Od roku 2006 sa venuje poradenskej a lektorskej činnosti. Spolupracuje s poprednými domácimi poradenskými a vzdelávacími inštitúciami. Vo svojej poradenskej činnosti sa zameriava predovšetkým na strategické riadenie, nastavenie personálnych procesov, vzdelávanie a rozvoj pracovníkov.

    Vyštudoval Vysokú školu ekonomickú, odbor hospodárska politika, špecializáciu medzinárodné financie. V rámci lektorskej činnosti sa venuje rozvíjaniu manažérskych zručností a znalostí v oblasti podnikových financií.

    Do roku 2017 pôsobil na katedre financií Ekonomicko-správnej fakulty Masarykovej univerzity. V rokoch 2017 - 2018 prednášal na Vysokej škole Karla Engliša, kde viedol Ústav managementu. Zameriava sa na strategické a finančné riadenie podnikov, medzinárodné financie. Vo vedecko-výskumnej a publikačnej činnosti sa venuje oblasti hodnotenia výkonnosti podnikov, menovej politike a medzinárodnému finančnému systému.

  • doc. PhDr. Jana Marie Šafránková, CSc.

    Má dlhoročné manažérske skúsenosti s riadením vedeckovýskumných, aplikačných a pedagogických tímov, preukázala schopnosť aktívnej pozitívnej komunikácie pri riadení a spracovaní výskumných projektov.

    V súčasnosti je v tíme medzinárodného interdisciplinárneho projektu ako čiastkový riešiteľ časti Sociálne a demografické aspekty COST Action "Collaborative research on collaborative housing" - network. Hlavný riešiteľ Lidewij Tummers, TU Delf, Faculty of Architecture, (14 krajín, 29 partnerov).

    Publikovala viac ako 100 vedeckých a odborných prác. Habilitovala v roku 2007 v odbore Management a ekonomika v stavebníctve na ČVUT.

  • Mgr. Miriam Vránová

    Mgr. Miriam Vránová

    Public Relations konzultantka, lektorka a editorka, ktorá sa viac ako 12 rokov zaoberá spoločenskou zodpovednosťou firiem, medializáciou charitatívnych tém a vzdelávaním dospelých. Pri práci s klientmi zúročuje svoje skúsenosti z pôsobenia v médiách a pomáha im nájsť metódy, ako upútať pozornosť mediálneho sveta alebo ako propagovať ich organizáciu.

    Autorsky aj realizačne sa podieľa na PR kampaniach napr. Pre Centrum Paraple a aj v rámci európskych projektov. Uvedomuje si význam networkingu v súčasnom svete, a preto sa tiež snaží prepájať expertmi naprieč sektormi.

  • Ing. Josef Zrůst, Ph.D.

    Ing. Josef Zrůst, Ph.D.

    Má dlhoročnú prax ako lektor tímov v rámci projektu Medziuniverzitnej študentskej súťaže.

    Pôsobí na Prevádzkovo-ekonomickej fakulte MENDELU v Brne, kde zabezpečuje a podieľa sa na výučbe predmetov Manažérskeho rozhodovania, Krízový manažment a Strategický manažment.

    Je autorom článkov zaoberajúcich sa riadením kríz a rizík v renomovaných odborných časopisoch, ktoré sú súčasťou uznávaných citačných indexov (ISI, SCOPUS).

Cena štúdia MBA v EUR!

Pri podaní prihlášky do 31. 10. 2020 získate mimoriadnu zľavu na štúdium MBA vo výške 1.765 EUR. Využite tejto limitovanej ponuky a získajte možnosť kvalitného štúdia MBA za akčnú cenu 3.098 EUR bez DPH pri rozložení do jednej alebo viacerých splátok (pôvodná cena štúdia 4.863 EUR bez DPH).

Studium  Cena studia po slevě Původní cena studia
1 a viac splátok 3.098 EUR bez DPH
3.749 EUR s DPH
4.679 EUR bez DPH
5.661 EUR s DPH

Akcia trvá iba do 31. 10. 2020

Prihláška

Podanie prihlášky je zadarmo a nezaberie viac ako 2 min

ONLINE PRIHLÁŠKA   PDF PRIHLÁŠKA

 

Krízový management - Hodnotenie 4.74/5 - Hodnotilo 217 užívateľov